2014. november 13., csütörtök

Projekt hét

Nos, lássuk, hogyan is néz ki az, amikor a hét elején kapunk egy projektet, hogy azon dolgozzunk, cserébe pedig nem kell bejárnunk órákra. Teljes szabadság! - gondolná a laikus.
Hétfőn megkapjuk a projektet, ami azt jelenti, hogy ebédig az osztályteremben poshadunk, hogy hátha valakiben felmerül bárminemű kérdés az adott tárggyal kapcsolatban. Persze, ilyenkor mindenki úgy tesz, mintha behatóan tanulmányoznánk a feladatokat, miközben a betűk táncolni kezdenek, átrendeződnek a papíron és te már az estéről/közelgő buliról/tegnapi buliról/pasiról/csajról/kecskéről álmodozol. Természetesen mindig van EGY, aki nem hagyja annyiban, és stréberkedik, felesleges kérdéseket tesz fel, amelyekre a válasz egyértelmű...lenne, ha nem szavanként kérdezne rá a dolgokra, hanem elolvasná a teljes szöveg tartalmát. Miatta kínlódunk délig az osztályteremben, várva azt a felszabadító pillanatot, amikor a legbátrabbnak bizonyuló személy (magyarul: akinek előbb lesz tele a töke) felteszi a kérdést, hogy mehetünk-e.
-Ha nincs több kérdés, akkor mehettek. - válaszolja a tanár, mire az eminens pasashoz legközelebb ülő osztálytárs ráugrik az "árulóra" és lefogja annak két kezét, nehogy kedve támadjon a magasba lendíteni, nem testedzés céljából, a többiek pedig villámsebességgel kiszaladnak a teremből, az ajtó előtt már sóhajtozva, homlokot csapkodva, szitkozódva mond mindenki véleményt arról az EGYről.
Ebéd után kiengedünk egy kicsit, mondván, hogy nincs tanítás. lehet pihenni. Na, ezzel a lendülettel az emberek nagy része álomba is merül egészen estig.
Az éjszaka a partiké, akkor nyilván nem fogunk projektet csinálni. "Majd holnap." - hangzik a jól ismert séma.
Másnap reggel - nincs. Nem megyünk le reggelizni, ki sem kelünk az ágyból, ha igen, akkor meg már lekéstük a reggelit, üres gyomorral meg nem tudunk gondolkozni, nincs mit tenni, majd dolgozunk ebéd után. Na, de a finom és bőséges sült húsok, ízletes köretek, házi kenyerek után, ugyan kinek van kedve tanulni? Inkább pihenjünk, játsszunk, filmezzünk! Este meg...nos, este van megint.
Szerda. Ez már a hét közepe, ezért nem délben kelünk, hanem 11-kor, hogy legyen egy óránk dolgozni. Egy óra... szükségünk van pár percre, zuhanyzáshoz. Finom meleg a víz, maradjunk még egy pár percet... uppsz, máris ennyi az idő?! Nem baj, még mindig van fél óránk, hogy elkezdjünk dolgozni rajta. Még felöltözöm. De nem tetszik a felsőm, keresek egy másikat. A másikhoz viszont nem illik ez a nadrág... és ez így megy, miközben facebookot csekkolok, zenét teszek be, felhőket nézegetek, míg nem elérkezik az ebédidő. (Itt megjegyezném, hogy a fürdés- és ruhamizéria a fiúknál is ugyan így zajlik.) Nos, mára nem jött össze a délelőtti tanulás, ebből kifolyólag a délutánt mély depresszióban töltjük, és megbeszéljük, hogy másnap még egy órával előbb kelünk projektet kidolgozni. Tízkor kelés, vontatott készülődés, 11-kor találkozás, és ekkor már valóban neki állunk a feladatnak, pontosabban csak az információgyűjtésnek, mert mint kiderül, ez még sem egy játék-feladat, amivel egy órán belül lehet végezni. Rég dolgoztunk már, elszoktunk tőle, délután ki kell pihenni ezt az egy órányi megerőltető gondolkozást.
Péntek. Ma van a határidő. Nincs mese, reggel kelés, ebédig meló. Szitkozódás, csapkodás, a fiúk percenként szaladgálnak ki cigizni, először még velük tartok, hogy addig legalább levegőn vagyok, de aztán megunom, a lábam is elfárad, menjenek csak, nem érdekel. Ebéd után egy szusszanásnyi szünet, aztán munka tovább. Estére már mindenki kikészült, egymás idegeire mentünk, a bár viszont nyitva van, menjünk inni! Csak egy sör... de a sör végére megérkezik a társaság, akikkel megiszunk még egy sört, beszélgetés, tánc, cigiszünet, a buli átköltözik kintre, nincs kedvünk ott hagyni őket, aztán minden felgyorsul: hubasszameg hajnali kettő van, eléggékijózanodtál, kussiszokmégegysört, gyeremárteállat, megegszazideg, segítsbevinnieztamarhát, idetegyükle, öntsdlevízzelfelébred, neugráljáldolgoznunkkell, nemmertateanyád, azaképjólesz, úgyseolvassákel, senkitnemérdekel, írdmégbeaztishogy..., külldmárel! csakmégezt, nemérdekelsenkit, márúgyismindegy
ELKÜLDTÜK

2014. november 12., szerda

Létezik túl sok lelkesedés és csapatszellem

A héten sportnapok vannak, ami azt takarja, hogy 3 iskola: a mi farmer sulink, egy nyelviskola és egy sport gimi (találjátok ki, ki áll nyerésre...) között zajlanak olyan komoly meccsek, mint foci, kosárlabda, kézilabda, ping-pong, billiárd (!) és erre kapunk pontokat, aszerint, hogy ki mennyit nyert. Nos, kedden a röplabdán volt a sor. Külön fiúk, külön lányok játszottak, ki-ki a maga nemének képviselői ellen.
 Mi kezdtünk. A játékidő alatt a fiúk lelkesen szurkoltak, értsd: fütyültek, tapsoltak, kiabáltak, doboltak a lábukkal, és mindezt egyszerre. Ezt viszonozva, mi is hasonlóan drukkoltunk, amikor rájuk került a sor, hogy pályára lépjenek, ám sajnos az ellenfél (összeedzett és kiképzett) csapata jobbnak bizonyult. Bár az ő kedvük lankadni látszott, mi azért megpróbáltunk lelket önteni beléjük, és minden egyes pontszerzésnél úgy ujjongtunk, mintha egy-egy játszmát nyertek volna meg. Látod, tehát magad előtt a képet: kissé szomorkodó, fancsali képű fiúk a pályán, felfokozott hangulatban lévő lányok (persze, mert egy egész meccset megnyertünk) a lelátón. Ekkor jött az  ötlet egy túlzottan lelkes lánytól, mi szerint: a mi csapatunk nekünk háttal állt, ellenben a másik iskola fiainak tökéletes ránk látása volt, tehát ha most mindenki egyszerre felrántja a pólóját és villantunk, akkor az ő figyelmüket leköthetjük, amíg a mieink megnyerik a meccset. A csajszi annyira beleélte magát (és nem tud veszteni), hogy még be sem fejezte a mondatot, de már felpattant a székre, és megragadta a pólója alját. A másik oldalán ülő dán barátnőmmel egymásra nézve egyszerre rántottuk őt vissza ülő helyzetbe, hogy maradjon már a fenekén, igazán nemes lenne a gesztus, de ez csak egy játék, ráadásul nincs semmi tétje, ne égesse le az iskolát, mi tudunk veszteni.
Ő végig duzzogta az utat mellettem, miközben a hátam mögül két huszonéves visongatását hallgattam, akik mintha életükben először ülnének autóban: minden kanyarban csápoltak, egymást lökdösték és változatos "úúúúúú" illetve "ááááá" hangokat adtak ki; az előttem ülő pedig saját magát próbálta túllicitálni egymás utáni büfögéseivel, miközben  tanár úr csak mosolygott. 
Haza érve elgondolkoztam, hogy talán túl normális vagyok ehhez a sulihoz. :/